ผู้ช่วยศาสตราจารย์เสาวคนธ์ คุณวุฒ
คุณวุฒิและสาขาวิชา
ศิลปศาสตรบัณฑิต 2538 มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
การแปล (ภาษาอังกฤษ)
ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต 2541 สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
ภาษาและการสื่อสาร
ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต 2546 มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
การสอนภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศ
Doctor of Philosophy 2553 Technische Universitaet Dresden, Germany
Foreign Language Teaching
ประวัติการทำงาน
2559 – ปัจจุบัน ผู้อำนวยการ โรงเรียนเตรียมวิศวกรรมศาสตร์ไทย-เยอรมัน
วิทยาลัยเทคโนโลยีอุตสาหกรรม มจพ
2557 – 2559 รองผู้อำนวยการฝ่ายบริหาร โรงเรียนเตรียมวิศวกรรมศาสตร์ไทย-เยอรมัน
วิทยาลัยเทคโนโลยีอุตสาหกรรม มจพ
2557 – ปัจจุบัน ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ภาควิชาวิทยาศาสตร์ประยุกต์และสังคม
วิทยาลัยเทคโนโลยีอุตสาหกรรม มจพ
2542 – 2557 อาจารย์ ภาควิชาวิทยาศาสตร์ประยุกต์และสังคม
วิทยาลัยเทคโนโลยีอุตสาหกรรม มจพ
ผลงานทางวิชาการ
Saowakhon Khunnawut. (2011). “Language Anxiety in Thai Students” 46th RELC International
Seminar on Teaching Language to Learners of Different Age Groups, Anthopology Series 53,
SEMEO Regional Language Centre, Singapore. Pages 206–217
1 S. Khunnawut (2008). “Computer Technology in English Learning and Teaching: Does
It Work with Engineering Students in Thailand?” INTED 2008 International Technology,
Education and Development Conference ISBN 978-84-612-0190-7, March 3rd – 5th.
Valencia, Spain.
2 Ode-sri, A., Hortsch, H., Köhler, T., Khunnawut, S., & Lekapat, S. (2019, September).
Utilization Techniques and Guidelines for Benchmarking+ USP Within BOS in
Identifying Distinct Excellence for CoEs in TVET. In International Conference on
Interactive Collaborative Learning (pp. 725-737). Springer, Cham.
3 Ode-sri, A., Hortsch, H., Köhler, T., Khunnawut, S., & Lekapat, S. (2019, September). A
Case Study of How Centers of Excellence on TVET Are Operated in Asia and Europe
to Enhance an Understanding of Definitions and Classification. In International
Conference on Interactive Collaborative Learning (pp. 738-749). Springer, Cham.
4 Ode-sri, A., Hortsch, H., Köhler, T., Khunnawut, S.: Meaning making and categorizing of
the CoE for TVET to enhance a comprehensive understanding based on the analysis
of experience and successful case studies. In: 8th Asia Pacific IIW International
Congress (IIWAP), Bangkok, Thailand, pp. 164–170 (2019)
เสาวคนธ์คุณวุฒิ. (2008) คอมพิวเตอร์ช่วยสอนภาษา: ประโยชน์และข้อจ ากัด. วารสารวิชาการและ
วิจัย มทร.พระนคร, 2(2), 226-233.
English1
080103001 English 1 3(3-0-6)
English2
080103002 English 2 3(3-0-6)
ความเชี่ยวชาญ
Foreign Language Teaching, Teaching English as a Foreign Language, Teaching to Speakers of
Other Languages, German Language, Language Curriculum Development, German Language,
Translation, Research on Language Learning Styles and Strategies, and Psychological Aspects
Related to Language Learning, Pedagogy